Coloana fara sfarsit, fonta metalizata si alamita, 1937, Parcul "Brancusi", Targu Jiu
OBSESIA PERFECTIUNII
Simtul formei l-a mostenit de la stramosii
lui, cioplitori de grinzi, stalpi si troite. A
descoperit frumusetea si monumentalitatea
formelor simple.
A deschis drum nou in sculptura.
Oare de ce a modelat-turnat-slefuit inca -
odata Pasarea Maiastra? De ce a cioplit
intr-atatea variante portretul domnisoarei
Pogany?
A cautat perfectiunea. A vrut perfectiunea.
Oare a reusit?
L-a intrebat oare cineva - caci nimeni
altul nu putea raspunde la aceasta intrebare,
decat El insusi.
Nu cantarea cu masura noastra. Masura lui
e inaccesibila pentru noi.
FODOR SANDOR
Simtul formei l-a mostenit de la stramosii
lui, cioplitori de grinzi, stalpi si troite. A
descoperit frumusetea si monumentalitatea
formelor simple.
A deschis drum nou in sculptura.
Oare de ce a modelat-turnat-slefuit inca -
odata Pasarea Maiastra? De ce a cioplit
intr-atatea variante portretul domnisoarei
Pogany?
A cautat perfectiunea. A vrut perfectiunea.
Oare a reusit?
L-a intrebat oare cineva - caci nimeni
altul nu putea raspunde la aceasta intrebare,
decat El insusi.
Nu cantarea cu masura noastra. Masura lui
e inaccesibila pentru noi.
FODOR SANDOR
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu